Kvalitetspolitik – Vingmed A/S
Vingmeds eksistensgrundlag er den danske sundhedssektor, og vi skal fungere på dette markeds specielle præmisser og dække markedets behov.
- Vi skal løbende optimere vores ydelse i forhold til kundernes krav / ønsker
- Vi skal løbende uddannes og trænes i forhold til hvad opgaverne kræver
- Vi skal løbende holde os ajour med lovgivningen og myndighedskrav i relation til de opgaver der skal udføres
- Vi skal arbejde professionelt og engageret under hensyntagen til gældende branchekrav og til gældende etiske regler
- Vi skal knytte tætte relationer til vore kunder og leverandører for derved altid have kontakt med markedet, således at bevægelser, tiltag og forandringer altid er tilgængelige for Vingmed.
Den for Vingmeds fastsatte kvalitetspolitik og de deraf følgende udarbejdede arbejdsprocedurer i henhold til standarderne ISO 90001:2015 & ISO 13485:2016, reglerne for God Distributions Praksis, reglerne for God Phamacovigilance Praksis samt den til enhver tid gældende øvrig lovgivning, er vort daglige værktøj til at opretholde ensartethed og kvalitet i forhold til service såvel som produktkvalitet, og dermed øge Vingmeds konkurrencedygtighed og sikre patientsikkerhed. Procedurer og processer udarbejdes i øvrigt ud fra en risikobaseret tilgang.
Virksomhedens interessenter:
- Kunder, brugere såvel som indkøbere (markedet)
- Leverandører, herunder leverandører af varer, IT, transport, certificerende organ
- Myndigheder og lovgivning
- Medarbejdere
- Koncernledelse
- Virksomhedens bank
Markedets krav er høj teknisk/faglig viden og kunnen, kvalitet, præcision, konkurrencedygtige priser, hurtighed og bevågenhed overfor kunderne.
Leverandørernes krav er kvalificerede medarbejdere samt at virksomheden overholder MedTech’s retningslinjer.
Vingmed skal til hver en tid leve op til de gældende myndighedskrav og, hvor relevant, er der udarbejdet skriftlige procedurer, som er inkluderet i virksomhedens kvalitetshåndbog, personalehåndbog, eller håndbog for persondatasikkerhed. Vingmed benytter Bureau Veritas som certificerende organ, bl.a., men ikke udelukkende, fordi de kan certificere os i henhold til både ISO9001 & ISO13845.
Medarbejdernes krav er udvikling, uddannelse, træning, fleksibilitet, konkurrencedygtig løn samt krav til virksomhedens ledelse mht. rettidig omhu, kommunikation og strategisk planlægning.
Koncernledelsen udstikker de overordnede retningslinjer.
Overholdelse af interessentkrav sikres gennem de enkelte procedurer og overvåges via interne og eksterne audits, på ledermøder samt ledelsens evaluering.
Den administrerende direktør har det overordnede ansvar for virksomhedens politikker, strategi, ressourcer, overholdelse af myndighedskrav og lovgivning mm. Administrerende direktør kan uddelegere ansvar for områder og processer, hvilket vil fremgå af stillingsbeskrivelser samt de enkelte procedurer.
Kvalitetschef,
Bente Fabricius